mandag 2. februar 2009

BRØDBAKING

I dag har jeg vært ordentlig husmor:
Jeg har bakt brød OG skinkesnurrer!!!
Brødene ble skikkelig gode! Her er oppskriften jeg brukte, den er enkel og god:)


1 1/2 liter væske ( vann eller melk)
2 kg mel ( minst halvparten må være hvetemel)
100-200 gr havregryn
1 pk tørrgjær
5-7 ss olje
1 ts salt


Her er det bare å blande det tørre først, deretter blande i væsken:)

Deigen forheves i 30 minutter
Del deigen i tre brød som legges på langpanna
Brødene etterheves i 60 min


Stek (nest) nederst i ovnen i 45 minutter ( 200 grader)

Dette var enkelt og greit, så prøv du også vel:)



Ble de ikke fine!!!?!!
Legger ved et bilde av skinkesnurrene også. De ble en skikkelig favoritt i huset her:) Veldig lett å lage og skikkelig digg å ha liggende på frysen. Jeg brukte bare samme oppskrift som jeg bruker til pizza ( dobbel porsjon). Enklere blir det ikke:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar