tirsdag 19. mai 2009

DENNE FILMEN GLEDER JEG MEG TIL Å SE!







Yohan- filmen blir laget av Penelope film som også var produsent av min favoritt familiefilm ever, nemlig Kamilla og tyven.Verdens beste barne og familiefilm ever laget! Har dere ikke sett den må dere løpe og kjøpe den. Fins på dvd!!! Under her kommer et par klipp så dere får et lite glimt av hvordan den er:



Nå holder altså Penelopefilm på å lage en familiefilm igjen. Den heter Yohan, og tar utgangspunkt i arbeidsvandringene av barn som fant sted på Sørlandet på 1800-tallet og fram til 1910. I begynnelsen av april hvert år dro barn fra små gårder sammen i flokker til Konsmo kirke. Herfra gikk de samlet fra de fattige indre bygdene i Vest-Agder til de rikere gårdene i Aust-Agder. Ofte måtte barna gå 15 - 20 mil til fots.

Hvis du har lyst å se mer om hva filmen handler om, skuespillere og bilder fra innspilningen kan du ta en titt her: http://www.yohan.no/bildegalleri?folder=V%C3%A5ropptak ( Bildene fant jeg her)


Ellers kan det nevnes at Alexander Rybak er med i filmen, se her:



Andre kjente navn i filmen: Dennis Storhøi, Agnete Håland, AlejandroFuentes osv...

Så da er det bare å glede seg !!!

2 kommentarer:

  1. SV: Tusen takk for kjempe koselig kommentar på bloggen min :D Og så koselig at du vil følge meg :D Kos deg videre i kveld ;)

    SvarSlett
  2. Takk for tipset,den ser veldig koselig ut,så den må jeg skaffe oss.

    SvarSlett