onsdag 10. juni 2009

DAGENS MIDDAG

I dag hadde vi gratinerte poteter, kyllingfilet og salat. Nammmm...
Har funnet ut at det er mye greiere å lage midda hvis jeg gjør klart noe på forhånd, enten kvelden før eller tidlig på dagen. I dag lagde jeg klar potetene på dagen før jeg henta guttene i barnehagen.

Gratinerte poteter lager jeg sånn:
Deler poteter i skiver og legger lagvis med oppkutta løk ( to stk)
Heller over hvit saus med ost i ( blander litt raspa ost oppi sausen. Saus= mel, smør og melk) Sparer halvparten av sausen. Setter inn i ovn i 29 minutter.
Tar ut og heller resten av sausen over ( lag gjerne litt huller så sausen renner ned i gratengen) Raspa ost på toppen.
Nam!

Jeg har blitt skikkelig glad i satat med rødløk og fetaost i. Deilig!

Et godt råd når det gjelde middagslaging er altså å lage klar deler av middagen tidligere. Så blir det litt mindre stress rett etter jobb og barnehagehenting:)

Bon apetite !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar