mandag 2. februar 2009

BØKER JEG LESTE I 2008

( De jeg synes er verdt for andre å lese også)

Anne B Ragde: Jeg vinket ikke, jeg druknet
Nydelig liten bok skrevet på en god måte...

Jo Nesbø: Snømannen
Jeg synes alle bøkene til Jo Nesbø er verdt å lese! God underholdning med høy spenningsfaktor:)

Espen O og Per Arne Dahl: Hva skal vi med stjerner nå?
Utrolig flott bok om sorg! Espen mistet kona og datteren sin i tsunamien som raste i Thailand for noen år siden. Boka forteller hva som skjedde samtidig som den skildrer Espens sorgprossess. Fint å lese en bok full av følelser som er skrevet av menn!
Nb, vær forberedt på å felle noen tårer!

Gretelise Holm: Robinson-mordene
Krim, lettlest:)

Inger Berglund: Det svakeste ledd
Krim...

Marius Gabriel: Savnet i mitt hjerte
Husker ikke helt handlinga, men likte den...

Roslund og Hallström: Boks 21
Ei bok som beskriver trafficking i Sverige og Norge på en utrolig levende måte. Ei bok som er ganske rå, men god...

Jesper Juul: Den kompetente familie
Fantastisk bra bok om man er interessert i familieliv og samspill mellom foreldre og barn...

Dagfinn Enerly: Boka om han ( husker ikke tittel eller forfatter)
Biografiom dagfinn Enerly. Utrolig fscinerende å lese om hvordan Dagfinn har taklet den omstillingen å skulle leve som lam.

Cecilia Samartin: Senor Peregino
Annerledes og fin bok!

Åsa Linderborg: Meg eier ingen
Ndelig bok hvor Åsa beskriver sin barndom. Hun vokste opp sammen med sin far som var alkoholiker. Boka skildrer dette teamet fra en ganske annen vinkel enn det vi er vant til. Veldig god bok!

Iris Johansson: En annerledes barndom
Fascinerende bok hvor Iris beskriver sin barnsom som autist.
Hun oppfatter verden på en helt annen måte enn vanlig, og hun måtte lære seg hvordan andre mennesker reagerer på ting.
Dene boka bør virkelig leses!!!

Thomas Buergenthal: Et lykkebarn
Denne boken er beskrevet i egget blogginnlegg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar