mandag 9. februar 2009

Å LEVE I NUET ELLER DRØMME OM FRAMTIDA? JA TAKK BEGGE DELER!!!

Det handler om å finne en balanse mellom å nyte livet her og nå, og å kunne glede seg til gode ting som venter oss lenger framme.
Jeg vet at jeg har gode ting i vente. Jeg pleier å si at the best is yet to come. Jeg tror det om livet mitt, at det skal bli bedre og bedre. Derfor gruer jeg meg ikke til å bli 40! Jeg kommer til å trives i livet da også!
Jeg har store drømmer om framtida. Jeg gleder meg til det som ligger foran meg. Mange ting virker så mye lettere lenger framme, når ungene er større og vi har råd til å reise på sydenferie i ny og ne...
Men det er viktig å minne seg selv på at det er jeg lever! Det er jeg har mulighet til å glede meg over alle de herlige øyeblikkene jeg opplever!
Det er en kunst å finne den rette balansen mellom nåtid og fremtid. Jeg vil glede meg over alt det gode i livet mitt her og nå, samtidig som jeg ønsker å ha store tanker om livet som ligger foran oss!

Ting å glede seg over NÅ:
Nydelig vær ute med snø og sol
Jeg er hjemme i permisjon med lille, nydelige Adam
Jeg har en fantastisk mann og nydelige barn
Jeg trives her jeg bor
Jeg har nettopp trukket visdomstanna ( nå er det lenge til neste gang)
Jeg er med i verdens beste menighet
Jeg kan spise rista brød med prim på hver dag
Jeg bor i nærheten av både foreldre og svigers og har mye god barnevakt til guttene
Mannen min er skikkelig kjekk
Amming går bra uten å være sår
Jeg har ei skikkelig god seng
Vaskerommet er ferdig oppusset
Jeg har god tid til å gå turer ute med vogna
Ungene trives i barnehagen
Noah og Dennis er supergode venner
Morten fyrer for meg før han drar på jobb
Jeg har fått meg spisestue som jeg ønsket meg lenge
osv osv...
Denne listen kunne lett blitt veldig lang!!! Jeg har MYE å være glad for akkurat nå!!!

Som du ser har jeg mye å glede meg over! Jeg har også mye jeg gleder meg til, og den listen kunne også blitt veldig lang. Jeg kommer nok med en liste på det etterhvert på bloggen...

1 kommentar:

  1. Så fint skrevet:-) Jeg må bli flinkere til å glede meg til fremtiden, jeg. Jeg har det så fantastisk nå, med den lille prinsen min, men er så redd for at alt det fine skal bli borte. Nå tenker jeg at jeg skal skrive en liste over alt jeg gleder meg til skal skje. Til høsten for eksempel.

    SvarSlett