søndag 29. mars 2009

MIDDAG MED GODE VENNER

Det er godt å være sammen med venner. Denne helga har vi vært inne i en god stim med å invitere. Det er så utrolig gøy å ha besøk av vennefamilier på middag. Da har ungene det kjempegøy, og vi voksne også.
Det er ikke noe stress heller egentlig. Man lager jo vanligvis middag til seg selv likevel, så det er jo bare å lage litt mer...
Gode grunner til å invitere vennefamilier på middag:

¤ Moro for hele familien
¤ Man trenger ikke barnevakt
¤ Man har kvelden for seg selv etterpå når kidza har lagt seg og gjestene har dratt
¤ Barna får gode venner
¤ Det er godt for oss å åpne opp hjemmet vårt

Et vennepar av oss hadde det sånn at de inviterte folk hjem til seg hver onsdag. Da var det enten til middag, kveldsmat eller til kaffekos. Dette synes jeg er en glimrende ide. De inviterte ikke bare folk de kjente veldig godt. De gjorde dette også for å bli kjent med nye venner.
Jeg tror vi har for lett for å bare lukke oss inne. Jeg kan hvertfall snakke for meg selv...

Så nå tenker jeg at jeg vil prøve å ikke være så nøye på ting. Det gjør vel ikke noe om huset ikke er perfekt rydda eller vaska? Det trenger jo ikke være den flotteste middagen? La oss heller fokusere på det som er viktig; nemlig det å være sammen med venner:)

1 kommentar:

  1. Jeg svarte på kommentaren din på min blogg, den kommentaren hvor du også spurte om å komme på besøk. Så tenkte jeg at kanskje du typisk ikke sjekker min blog igjen for å se svaret, så derfor minner jeg deg på det her:)

    SvarSlett