søndag 29. mars 2009

JEG LENGTER TILBAKE


I går var jeg på lovsangskonsert med KP Vangol. Det var helt fantstisk. God musikk, bra sanger, bra stemning og nydelig nærvær.
Da vi var på bibelskolen OKS i 2005/2006 var det KP som ledet bønn&lovsangstimen hver dag. Disse timene var helt fantastiske. Mange av dem ble brukt til å bare ligge å sove på fanget til mannen min som satt og sang. Det var så deilig å bare ligge å nyte.
KP har et utrolig avslappet og ekte forhold til lovsang. Det handler om å takke for det man har fått, og det handler om å kjenne på Guds grenseløse kjærlighet til oss mennesker.
På konserten i går kjente jeg at jeg lengtet skikkelig tilbake til bibelskoleåret. Det var så mange ting som var så herlig det året. Vi dro fra lille bygda vår inn til et helt nytt sted. Gikk på skole sammen et helt år, hadde masse tid sammen, fikk masse herlig og oppmuntrende input hver dag osv osv...
Da jeg kom hjem til mannen i går ( ja for jeg var alene på konsert siden vi ikke fikk barnevakt) var jeg helt begeistret og ivrig: Vi må ta oss en tur inn på bibelskolen igjen!
Ja, så nå planleggger vi å ta noen dager inn til Oslo for å stikke innom bibelskolen. Bare være der noen dager og nyte KP`s bønnetimer og all den herlige undervisningen. I tillegg kommer vi nok til å ta noen turer på cafè, shoppe litt i Karl Johan og alt annet digg vi kan gjøre uten kidza.

Jeg gleder meg...

Forresten, om du er interessert kan du høre noe av KP`s musikk her. Han har skrevet mange flotte sanger og gitt ut noen cd`er:)
(Må bare legge til at selv om jeg akkurat nå kjenner at jeg lengter litt tilbake, så er jeg utrolig glad for at det er akkurat her vi bor nå, og akkurat dette livet vi lever :) Måtte bare si det, he he!)

2 kommentarer:

  1. tror faktisk jeg har en cd eller to med growing praise :)

    SvarSlett
  2. Growing praise ja.., hørte mye på det!

    SvarSlett