tirsdag 12. mai 2009

SUNNE VAFLER?

I går lagde jeg vafler:) I et forsøk på å lage dem litt sunnere enn vanlig brukte jeg grovt mel og havregryn i stedet for hvetemel... Dvs, noe siktet mel brukte jeg, men ikke mye.
Vaflene ble gode! De mettet godt, men hvor sunne de ble til slutt er vel et annet spørsmål, siden jeg hadde på en god del smør og sukker...
Oppskriften jeg brukte var omtrent som dette:

50 g margarin
2 egg
6-7 dl melk
5 dl hvetemel ( jeg brukte ca 3 dl grovt mel, 1 dl havregryn og 1 dl fint mel)
Litt salt
3-4 ts sukker


Vaflene ble gode, men ikke så søte. Derfor var det godt å ha på enten syltetøy eller sukker:) Tok egentlig bilde av de ferdig vaflene også, men det ville av en eller annen grunn ikke legge seg inn på bloggen, he he!
Vafler er godt og vanligvis populært blant barn. Kanskje kan det være verdt et forsøk å lage dem litt grovere enn vanlig? De gikk hverfall rett hjem hos gutta mine:)
Lykke til!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar